1402-07-10 05:06
384
0
86718
معراجی‌های گلستان را بشناسید؛

اول همسایه سپس خانه

همسر شهید علیار نظیفی نقل می‌کند: «همسرم بسیار مهربان بود وقتی دید مستأجرمان وسایل سرمایشی ندارد با پرس‌وجوی فراوان توانست پنکه‌ای برایشان تهیه کند.»

به گزارش گلستان ما، شهید علیار نظیفی، پنجم آذر ۱۳۰۳ در روستای چهارچشمه از توابع شهرستان خمین به دنیا آمد. پدرش محمد و مادرش خیرالنساء نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. بازنشسته اداره گمرک بود. سال ۱۳۳۰ ازدواج کرد و صاحب شش پسر و دو دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. نوزدهم بهمن ۱۳۶۴ با سمت تک تیرانداز در کردکوی دچار سانحه رانندگی شد و به شهادت رسید. مزارش در گلزار شهدای امامزاده عبداله شهرستان گرگان واقع است.

روایتی به نقل از همسر شهید نظیفی

همسر شهید نقل می‌کند:همسرم بسیار رئوف و مهربان بود. ما مدتی در خرمشهر زندگی می‌کردیم. تابستان‌ها هوا بسیار طاقت‌فرسا بود. ما یک مستاجر داشتیم که در طبقه بالای منزل ما زندگی می‌کرد. متاسفانه آن‌ها اوضاع مالی خوبی نداشتند. وسایل سرمایش هم در منزل نداشتند. شهید نمی‌توانست تحمل کند ما در آسایش باشیم و همسایه در عذاب. از طرفی هزینه این را نداشتیم تا یک پنکه برایشان بخریم به همین دلیل همسرم پس از پرسو جوی فراوان از دیگران یک پنکه تهیه کرد و به آن‌ها داد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.